Hallelujah - Jeff Buckley

【分享一首黑暗颓废的歌OωO】
 【丧病,讽刺,冷漠,反圣经上帝】
 【但是很好听OωO】

《Hallelujah》—Jeff Buckley

i heard there was a secret chord
 我的知有一种神秘的乐弦。
that david played and it pleased the lord
 由大卫演奏以此来取悦上帝。
but you don't really care for music, do you
 但你真的不关注音乐,你是这样的吗?
well it goes like this the fourth, the fifth
 当它向上:第四,第五(可能是指音乐升上去)
the minor fall and the major lift
 短音阶降下,大音阶上升
the baffled king composing hallelujah
 困惑的国王谱写了哈利路亚

hallelujah... 哈利路亚 (赞美上帝之词)

well your faith was strong but you needed proof
 你的信念很坚强,但你需要得到证明
you saw her bathing on the roof
 你看见她在房顶上沐浴
her beauty and the moonlight overthrew you
 她的美和月光震慑了你
she tied you to her kitchen chair
 她把你束缚在了她厨房的椅子上
she broke your throne and she cut your hair
 她打破了你的宝座,割断了你的头发
and from your lips she drew the hallelujah
 从你的嘴唇上她嗅到了哈利路亚 

hallelujah... 哈利路亚 

baby i've been here before
 宝贝我以前来过这里
i've seen this room and i've walked this floor
 我见过这间房子,我漫步过这儿的地板
i used to live alone before i knew you
 在我认识你之前我一个人独自居住
i've seen your flag on the marble arch
 我看到在大理石的拱门上竖立着你的旗帜
but love is not a victory march
 但爱不是胜利凯旋
it's a cold and it's a broken hallelujah
 它是冰冷的,破碎的,哈利路亚

hallelujah... 哈利路亚

well there was a time when you let me know
 有一段日子你让我知道
what's really going on below
 接下来真的会发生些什么事
but now you never show that to me do you
 但你从来也不向我展现你自己,你是这样的吗
but remember when i moved in you
 但记住当我的心向你靠近
and the holy dove was moving too
 神圣的鸽子也靠近了
and every breath we drew was hallelujah
 我们每次的呼吸都是哈利路亚

well, maybe there's a god above
 可能天上真有上帝
but all i've ever learned from love
 但我从爱学到的
was how to shoot somebody who outdrew you
 是如何对更能吸引你的人开枪
it's not a cry that you hear at night
 你晚上听到的不是哭泣声
it's not somebody who's seen the light
 不是看见过光线的某人
it's a cold and it's a broken hallelujah
 它是冰冷的,破碎的,哈利路亚

hallelujah...哈利路亚(赞美上帝)

评论
热度 ( 1 )